poniedziałek, 27 stycznia 2014

Strucla z prażonymi jabłkami


Muszę sobie jasno powiedzieć, że wyrosła mi cukiernicza konkurencja. We własnym domu! A wystarczyło przeziębienie mojego Brata i jego dzień wolny od szkoły, by do tego doszło. Wracam do domu, a na stole pyszni się piękna, złota, jabłkowa strucla. Najlepsza jaką jadłam. Nie mogło jej tu zabraknąć, więc szybko poprosiłam o przepis i jeszcze szybciej wklepałam go do komputera. Jest pyszna!

Ciasto:
200g mąki pszennej
100g zimnego masła
2 łyżki cukru pudru
1 jajko
szczypta soli

Nadzienie:
3 jabłka, pokrojone w grubą kostkę
2 łyżeczki cukru
szczypta cynamonu
pół szklanki wody
 

Mąkę wymieszaj z solą i cukrem, dodaj pokrojone w kostkę masło. Posiekaj nożem, jak na kruszonkę. Następnie wrzuć jajko i wyrób szybko gładkie ciasto. Schłodź w lodówce przez 30 minut.

Jabłka przełóż do garnka, dolej wodę, cukier. Praż na małym ogniu tak długo, aż woda wyparuje. Jabłka nie mogą się jednak rozlecieć na mus!

Po 30 minutach wyjmij ciasto z lodówki, rozwałkuj na prostokąt grubości ok.4 mm.Rozłóż nadzienie i zwiń jak roladę. Przełóż na płaską blachę wyłożoną papierem do pieczenia, piecz ok. 25 minut  w temperaturze 180 stopni.
Najsmaczniejsza jeszcze ciepła!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz