czwartek, 16 stycznia 2014

Grysikowe ciasto z brzoskwiniami


Po ciężkich świątecznych wypiekach naszła mnie ochota na coś o wiele lżejszego, w klimacie wręcz letnim. Ilość wolnego czasu, jakim dysponuję pozostawia obecnie wiele do życzenia (widmo sesji) dlatego w przedbiegach odpadły pracochłonne wypieki. Z pomocą przyszła niezawodna kasza manna i brzoskwinie, co prawda z puszki, ale dzięki temu prawie uwierzyłam, że za chwilę wiosna. Szybko-łatwo-smacznie.

Składniki na blaszkę wymiarów 25/30 cm:

3 paczki kruchych herbatników (u mnie to Petit Beurre)
1 litr mleka
200g masła
3/4 szklanki cukru
ziarenka z 1 laski wanilii
szklanka kaszy manny
puszka brzoskwiń (wykorzystałam 7 połówek, pokrojonych w półplasterki)
2 galaretki brzoskwiniowe

Galaretki przygotuj według instrukcji na opakowaniu, odstaw do stężenia.
Blaszkę wyłóż folią aluminiową.Na dnie poukładaj herbatniki, ściśle obok siebie, jeden przy drugim. Mleko zagotuj z cukrem, wanilią i masłem. Gdy zacznie wrzeć wsyp mannę i gotuj aż do jej zgęstnienia, stale intensywnie mieszając, by nie  utworzyły się grudki. Potrwa to około 2 minut. Gorącą mannę wylej na spód z herbatników, rozprowadź równomiernie. Na jeszcze ciepłej kaszy rozłóż cząstki brzoskwiń, starając się lekko wciskać je w masę. Odstaw do wystudzenia. Tężejącą galaretkę wylej na ciasto, zachowując jednak ostrożność - zbyt silny strumień może "wypłukać" owoce. Schłodź w lodówce minimum 5 godzin, a najlepiej całą noc, by ciastka zmiękły.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz