czwartek, 27 lutego 2014

Cynamonowe pączki na serku homogenizowanym


To przesłodkie wspomnienie z dzieciństwa. Moja Babcia smażyła nam takie pączusie nie tylko w Tłusty Czwartek, najczęściej bez okazji. Kształty miały przedziwne, mnie kojarzyły się z malutkimi myszkami z ogonkami ;). Babci już nie ma, ale smak pamiętam do dziś. Postanowiłam go więc odtworzyć. I tak jedna wersja, klasyczna jest wyłącznie posypana cukrem pudrem, druga zaś (którą tu prezentuję) lekko zmodyfikowana. Pączki są bowiem obtoczone w drobnym cukrze wymieszanym z cynamonem. Polecam!

Składniki na ok. 45 niedużych pączków:

450g serka homogenizowanego waniliowego
2 i 1/4 szklanki mąki
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
4 jajka
1 cukier wanilinowy
olej do smażenia

Posypka cynamonowa:
1/2 szklanki drobnego cukru
2 łyżeczki cynamonu
Serek i jajka wymieszaj przy pomocy trzepaczki. Dodaj pozostałe składniki i wymieszaj krótko, tylko do połączenia (ja zrobiłam to widelcem). Na rozgrzany olej wykładaj łyżką porcje ciasta, smaż do zezłocenia.
Osącz z nadmiaru tłuszczu na ręczniku papierowym. Jeszcze ciepłe pączki obtocz w cukrowej posypce.

Smacznego!

2 komentarze:

  1. Hej, zagladnelam do Ciebie pierwszy raz....fajne i zgrabne te pączusie Ci wyszły.... :) Przyznam, że ja jeszcze nie piekłam pączków sama, zwykle kupuję. Jak robię to faworki i oponki.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypróbuj ten przepis, prościej naprawdę się nie da, a jak pysznie! :)

      Usuń